onsdag 1 oktober 2008

OMXS30 2 oktober


Jag har de senaste dagarna skrivit att jag förväntar mig en botten nu och jag vill först säga att det fortfarande gäller. En kort uppdatering vad gäller OMX visar att det blev en inside-stapel under onsdagen och en rätt avvaktande handel. Det finns en potentiell positiv divergens om man tittar på MACD-indikatorn, men för bekräftelse är det bra om det drar upp över 780-nivån. Som jag antytt tidigare så ser jag nedställ som bra tillfällen att gå in i köpposition inför en uppgång, men viktigt att komma ihåg att det är tradingbaserat och inte betyder att det är dags att köpa för allt man kan och belåna huset. Man kommer hinna köpa in sig när trenden väl vänder ordentligt, gäller bara att låta tiden gå och invänta bekräftelser.

Kortsiktigt ser det som sagt bra ut över 780, under 768 där index nära på stängde idag riskerar att ge ned mot 750 och eventuellt nytt årslägsta. Det i sig ser jag som helt ok och en perfekt möjlighet att tradingköpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar