måndag 6 oktober 2008

Jag följer planen

Idag har vi fått en ordentlig sättning och OMXS30 är i skrivande stund ned -7,7% till runt 720. Jag har nu senaste veckan skrivit om att våga gå emot marknaden då flera faktorer talar för att en botten bör sättas och helst har jag velat se en eller flera panikdagar för att köpa nånstans mellan 700-750. Just en sådan här dag när det bara faller på successivt nedåt känns det dock väldigt osäkert att gå in och agera köpare, men samtidigt måste man följa sin plan.

Jag kommer därför köpa in mig nu innan stängning med beredskap att öka om det tappar ytterligare på nedsidan, vilket det förstås kan göra. Jag kan redan nu säga att det är ett ruggigt tryck på nedsidan i USA med nya högstanivåer för New Lows och VIX så vi kan räkna med lägre nivåer framöver, men först en rekyl upp.

3 kommentarer:

  1. Modigt, verkligen. Du har en grymt bra blogg.
    Det här scenariot är inte kul, Is-land är numera "Heat-land", USA kommer få leva på att trycka T-shirts åt kineserna om 20 år, Pakistan svälter pga av kollaps, Ryssland stänger börserna för gott, frågan är vad som händer med Sverige?

    SvaraRadera
  2. Tack för att du följer upp din korta strategi med täta uppdateringar. Det känns lite nervöst nu när man gått in lite mer än planerat under den senaste veckan.

    Jag hoppas Dow orkar fortsätta uppåt sista 25 min innan stängning...

    SvaraRadera
  3. Jag skippade min, köpte för 33% (av det kapital jag vill ha in på börsen) på 775 och tänkte dubbla vid 650, men ändrade mig till 5% stoploss, stoppade ur med 7% förlust, föll för snabbt. Nu håller jag mig utanför tills björntrenden är över.

    Tack igen för bloggen och lycka till med tradingen!

    SvaraRadera