torsdag 18 september 2008

Turbulens på börsen


Den här veckan har det blåst upp till en riktig storm på världens börser och den här löpsedeln jag tog kort på i London är rätt talande. Chockvågorna man syftar på är alltså efter Lehman Brothers kollaps i måndags. På hemmaplan har OMX nu till slut satt en ny årslägsta och handlas nu på 700-nivån vilket jag haft som mål sedan många månader tillbaka. Tidsmässigt är börsen nu inne i en väldigt svag period men inom kort bör det kunna bli en större botten. Mer om detta i kommande inlägg de närmsta dagarna.

2 kommentarer:

  1. Bra att du är tillbaka. Det har varit turbulent utan dig. Kanske en ny analys på guldet vore aktuellt...

    SvaraRadera
  2. Mycket uppskattad blogg. Jag har precis investerat i XACT BEAR. Om du nu talar om att en större botten ska bildas vilket även jag tror på vad kommer index att sluta ner på. Tex XACT Bull gick upp till 230 sek innan den vände ner. Kan XACT BEAR gå lika bra? isåfall har vi en del dippar till att vänta. Vilket jag även tror kommer.

    SvaraRadera