torsdag 11 september 2008

OMXS30 11 september


Som väntat blev det en rekyl ned efter måndagens rally vilket det blivit även tidigare vid liknande tillfällen (jan/mars). Härifrån skulle det kunna dra på uppåt igen då nedrekylen har sett någorlunda behärskad ut och tas onsdagens high ut bör det bli så. En 123-low har bildats och triggas en sådan indikerar det en trendvändning eller åtminstone en tillfällig uppgång, se några av de tidigare setups jag har märkt ut i grafen. Jag tror däremot inte att det orkar lyfta ännu en gång utan att veckan kommer att avslutas svagt.

Grönmarkerade områden i grafen visar när 20-dagars medelvärde har varit uppåtriktat och befunnit sig ovanför 50-dagars medelvärde. Där syns tydligt hur svag den här rekylen sedan juli-botten faktiskt har varit och 20-dagars pekar redan ut den korta trenden som nedåt och är redan på väg att hamna under 50-dagars igen. Om index tar sig över 850 igen är det alltså positivt och ger en fortsatt upprekyl, men mer troligt är att det fortsätter ned mot årslägsta inom kort.

4 kommentarer:

  1. Har nu läst din blogg i nån månad eller så. Det är otroligt generöst av dig att dela med dig av din syn på börsen/erna på det här genomarbetade viset. Hälsningar psus

    SvaraRadera
  2. Mycket bra blogg!
    Väldigt glad att jag hittade den!

    SvaraRadera
  3. Jag kan bara instämma, en mycket intressant och lärorik blogg som jag börjat besöka dagligen. Tack!

    SvaraRadera
  4. Har också läst ett tag och jag tycker verkligen om att du lämnar framtida riktning öppen. Känns mer seriöst.

    Vänliga hälsningar
    Jouni Rantonen

    SvaraRadera