onsdag 13 augusti 2008

OMXS30 13 augusti


Lägger in en uppdaterad 120-minuters graf som fortsättning på gårdagens inlägg. Denna gången är det utzoomat något för att se likheterna med den rekyl som skedde under våren. Bägge rekylerna sker genom att nya marginellt högre toppar sätts vilket medför att MACD visar negativa divergenser i ökande grad för varje ny topp. Efter en kort sväng ned nu så kanske det finns kraft att trycka upp kursen en sista gång mot 910-920. Att det kommer rulla över på nedsidan ser jag dock som rätt säkert. Exakt när är däremot desto svårare då kilar har en tendens att luras då kursen studsar upp och ned ett tag.

9 kommentarer:

  1. Får du rätt, skickar jag en flaska whiskey av finaste sort. m.v.h L.O

    SvaraRadera
  2. En kortsiktig kil är under uppbyggnad och nästan klar. Säljsignal är vid ca 882 och stopp loss på 890.

    Använder man sig av 2 for 1-strategin säljer man halva innehavet vid 874.

    Resten av innehavet säljer man vid prisobjektivet som ligger vid senaste botten 845. Då får man använda sig av trailing stopp.



    PS. Det bildads en "spik" i en lokal topp. Dock ska man ta den med en nypa salt eftersom den bildades över 20- och 50 dagars medeltal. Detsanmma gäller för kilen men är man riskbenägen ;) som jag säljer man vid 882.

    Hälsningar

    Maranello 84

    SvaraRadera
  3. Studs nu på 880 för att ännu en gång trava över 900.

    SvaraRadera
  4. Ja, ska det bli en sista sväng upp bör den ske rätt snart. Jag ser det som ok att index går ned mot cirka 870, men under där så är marknaden rökt för den här gången. Om det blir en sista tryckare upp eller inte är omöjligt att säga, men jag lutar åt att nedgången redan har startat och att det bryter ned från kilen inom kort. Cirka 870 blir som sagt bekräftelse på det. Det är inget jättetryck i dagens nedgång än så länge, men det kommer nog först när 870 bryts som sagt.

    SvaraRadera
  5. 866,2.......Är det rökt nu då alltså? Eller är vi fortfarande på gränsen?

    SvaraRadera
  6. Det verkar som Dow sticker uppåt. Slutar DJ på plus för dagen kan det nog bli en sista uppåtstickare mot eventuellt 900 innan det bär nedåt för sthlm igen.

    SvaraRadera
  7. det bildades en reversal gap idag. Dags att sälja? Stochastic har gått över 80 och brutit ner.

    Stängningen är under både MA20 och MA50.

    Kilen ser jag som bryten i och med 882 som maranello skrev.

    Jag rekommenderar en säljis om 865 passeras imorn. Stop loss bör ligga på 902. (887 är stop loss för den försiktiga)

    SvaraRadera
  8. Ja, index ligger allt på gränsen. Stängde ju rätt lägligt nära kilgolvet och en botten från i fredags. Det skulle ju kunna bli en snabb återhämtning och nytt drag upp, men det blev en rätt kraftig nedgång under onsdagen så jag förväntar mig att det bryter ned de närmsta dagarna. Under 865 som nämns i inlägget ovanför så är marknaden definitivt rökt :)

    SvaraRadera
  9. jaa evilsteff.. imon är det en viktig dag då det kommer att sätta status för den närmaste tiden. Antingen en kraftig återhämtning eller så är det rakt ner. Bryter vi 865 och stänger nedanför så tror jag att vi rör oss mot 835 nyvån (pivot).

    Hälsningar

    SvaraRadera