tisdag 12 augusti 2008

Höstrally i guldet - del 2


I första inlägget Höstrally i guldet tittade jag närmare på mönstret med en botten runt augusti månad för en uppgång under hösten. Kursen har nu i veckografen sökt sig ned en bit under 50-veckors medelvärde som tänkt. I dagsgrafen har det idag fallit ned mot en tänkt kanalbotten i en stor flaggformation och just nu ser det ut att finnas en god möjlighet att det blir en hammer-formation idag (positiv reversal). Det ger då en bra kortsiktig trigger för att köpa in sig inför ett förväntat höstrally. Ska dock säga att håller inte $800 de närmsta dagarna så faller hela scenariot och då är det mer troligt att det faller ned mot $650 framöver.

3 kommentarer:

  1. Guldet är uppe på 829 (+1,8 idag). Tack för en mycket bra analys. Nu har väl vändningen kommit får jag hoppas.

    SvaraRadera
  2. Hej,Evilsteff.Har suttit en längre tag vid sidlinjen och följt guldet.Men känner inte mig riktigt säker på att den berömda botten är nådd,så jag väljer att stå vid sidlinjen och väntar ut riktningen.Vår vän Aurora har inte riktigt övertygat än,botten i förrgår,kanske?Men enligt mig kan kanske ditt scenario om 640 uppfyllas på sikt.Men jag följer dina kommande inlägg med stort intresse.Men när vi även talar om metaller så kommer jag osökt in på Boliden,följer även denna aktie med lupp nu,intressant länge att gå in snart på lång sikt,men zinken spökar än men dollarn går ju åt rätt håll.Blir det bsom jag hoppas och tror en djupdykning i aktien före Okt månad och sen kan man gå lååååång tror jag.Men tills dess.Den som lever får se.-Per aspera ad astra.Mvh Fredman.

    SvaraRadera
  3. fredman: Ja, inte helt lätt läge i guldet just nu. Det har varit ett rejält säljtryck och tyvärr höll inte den kanalbotten som jag hoppades på. Dock har kursen återigen tagit sig tillbaka in i kanalen efter att ha studsat vid 750-stödet. På uppsidan är 850 väldigt viktigt nu. Antingen blir det avstämning där och nästa våg ned mot 650 eller så lyckas det etablera sig över och då är höstrallyt i full gång.

    SvaraRadera