onsdag 11 juni 2008

OMXS30 10 juni


För en vecka sedan skrev jag om OMX som stängde under 50-dagars medelvärde och 990 som jag ser som en nyckelnivå. Det har nu lett till en snabb nedgång på några få dagar och vi kommer definitivt få se nya årslägstanivåer framöver. Nu är 990 ett viktigt motstånd istället, men jag tror inte det kommer orka upp så högt vid en rekyl. 50-dagars medelvärde börjar nu trenda nedåt och kommer peka ut trenden på ett bra sätt. Säsongsmönstret som jag har skrivit om följs väldigt väl just nu och det pekar på att det kommer fortsätta trenda ned i liknande takt. En bra jämförelse är att titta på nedgången oktober-november och december-januari. Det innebär alltså att nedgången från maj-toppen knappt är halvvägs. Däremot är det nu fem minusdagar på raken och det har tappat många procent så en upprekyl på några dagar kommer säkert när som helst, men för egen del använder jag det som säljlägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar