fredag 12 december 2008

OMXS30 12 december


En kort update innan veckan avslutas och inför nästa veckas handel. OMX har nu vänt ned i den rekyl jag väntade mig tidigare i veckan och är nu nere vid 640-50 som ser intressant ut för köp. Index testar nu av 50-dagars glidande medelvärde (som dock inte vänt upp ännu) samt stödområde och blir det som tänkt ska nästa uppgångsfas starta inom kort, troligtvis under nästa vecka. Mer info kring detta finns i tisdagens inlägg. Jag ser fortsatt det här som ett bra läge för en swingtrade som kan ta OMX mot 800-nivån. Så länge 600 håller ser det ok ut, men en första varningssignal ifall 630 spricker.

4 kommentarer:

  1. Helt off topic men vill ha expertstöd.

    Håller inte guldet på att bilda en stor omvänd HS?

    SvaraRadera
  2. Näe, i vilket tidsperspektiv menar du då? Är det guldet mätt i dollar eller i SEK du avser isåfall?

    SvaraRadera
  3. Ok, såg din bild på annat håll. Förstår hur du tänker men det är inte någon omvänd HS. Däremot kan det förstås gå upp ändå...fast jag är faktiskt tveksam till guldet.

    Visserligen finns det mycket stöd för att guldpriset ska upp ordentligt om det blir rejäl inflation längre fram och dollarn faller tillbaka, men i dagsläget går vi snarare mot deflation. Tekniskt pekar MA200 ner och jag ser risk för att kursen kommer rulla över på nedsidan om ett tag.

    SvaraRadera
  4. Har du kollat in botten -06 på Nasdaq COMP? Den är precis som OMX lika vacker som botten vi nu gör.
    Jag är just nu hetl inne på detta scenario eftersom fallet nu har stannat upp.

    GOD JUL!

    Civ

    SvaraRadera